6 میلیون مسافر نوروزی از استان سمنان عبور کردند

استاندار سمنان از عبور 6 میلیون مسافر نوروزی تا روز پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی روز یکشنبه 6 فروردین‌ماه 1402 بابیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی یعنی از ۱۶ روز گذشته تاکنون شش میلیون زائر رضوی و مسافر نوروزی از استان سمنان عبور کرده و یا در آن اسکان‌یافته‌اند، گفت: شاهد افزایش میزان مسافرت‌های نوروزی نسبت به سال گذشته بودیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه گذران پیک کرونا از مهم‌ترین عوامل افزایش چشم‌گیر سفرهای نوروزی است، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه 104 هزار مسافر نوروزی نیز در استان اسکان داده شدند.

هاشمی با اشاره به اینکه مسافران در مهمانسراها، مدارس، زیرساخت‌های گردشگری و … اسکان‌یافته‌اند، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان نیز در مقوله اسکان مسافران نوروزی به کمک ما آمدند.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات خوب‌صورت گرفته در ایام نوروز، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بود که علاوه بر رفع خستگی و کاهش تصادفات، رونق اقتصادی و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان را نیز به دنبال داشت.

استاندار سمنان گفت: در این راستا ۲۱ نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در استان سمنان ویژه ایام نوروز، برپا شد و خوشبختانه شاهد بودیم که استقبال بسیار خوبی نیز از سوی مسافران نوروزی و زائران رضوی از این نمایشگاه‌ها در ورودی شهرها صورت گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106863267

برچسب‌ها