افزایش ۴۵ درصدی سفرهای نوروزی به استان اردبیل/ سفرای کشورهای اکو برای رویداد ۲۰۲۳ به اردبیل سفر می‌کنند

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش ۴۵درصدی سفرهای نوروزی به استان در مقایسه با سال گذشته، از آغاز جدی برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در سال جاری خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، سیدحامد عاملی امروز 7 فروردین ماه 1402 در نشست هماهنگی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو گفت: استان اردبیل نوروز امسال ۴۵ درصد بیش‌تر از نوروز سال گذشته میزبان گردشگران بوده است و از حیث رشد حضور گردشگران جزو ۵ استان اول کشور قرار داریم.

استاندار اردبیل افزود: از ۱۶ اسفند تا ۶ فروردین، ۵۵۱هزار تردد در مبادی ورودی استان اردبیل ثبت شده است و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با اشاره به شروع برنامه‌های رویداد اردبیل 2023 تصریح کرد: با توجه به این‌که، روزهای ابتدایی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در فصل زمستان قرار داشت، برنامه‌های اصلی و محوری برای این رویداد از آغاز سال جدید در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۴۰۲، کمیته‌های ۶ گانه به برگزاری برنامه‌ها در حوزه‌های مربوط اقدام خواهند کرد.

سید حامد عاملی بیان کرد: در یکی از اصلی‌ترین برنامه این رویداد بین‌المللی، استان اردبیل میزبان سفرای کشورهای عضو اکو خواهد بود تا در حوزه‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری نسبت به تعامل و هماهنگی اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار اردبیل همچنین تعریف برنامه‌هایی با ماهیت استانی، ملی و بین‌المللی از سوی دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را لازم دانست و ادامه داد: در همین راستا باید روزهای شاخص برای اجرای برنامه‌ها تعیین شود.

او افزود: برگزاری برنامه‌هایی در کشورهای عضو اکو نیز همزمان با روز اردبیل و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020107292344

برچسب‌ها