استقبال چشمگیر گردشگران از آیین نوروزگاه در پایگاه ملی کوه خواجه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون از استقبال چشمگیر گردشگران از برگزاری آیین نوروزگاه در پایگاه ملی کوه خواجه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، میثم شهرکی امروز ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: آیین نوروزگاه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در محوطه ملی کوه‌خواجه هامون برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون افزود: این مراسم که با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده بود، با استقبال باشکوه گردشگران نوروزی و مردم سیستان مواجه شد.

او با اشاره به اینکه برنامه‌هایی از جمله موسیقی و رقص محلی، طناب‌کشی و بازی‌های بومی و محلی و نیز شاهنامه‌خوانی در این مراسم اجرا شد، گفت: در حاشیه این مراسم برپایی سیاه‌چادر، ایجاد غرفه‌های صنایع‌دستی و طبخ و توزیع شیرینی‌های محلی صورت گرفت.

شهرکی بیان کرد: مجموعه کوه خواجه از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه سیستان است و در شهرستان هامون، بخش تیمورآباد و دهستان کوه خواجه قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: هرساله در ایام نوروز گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این اثر ملی بازدید می‌کنند، به‌همین منظور تلاش شده تا اقدامات زیرساختی مناسبی برای رفاه گردشگران در این مجموعه ایجاد شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108309615

برچسب‌ها