میزبانی حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه(س) از بیش از ۵۰ هزار زائر و گردشگر مذهبی

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه (س) از زمان اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۵ اسفند 1401تاکنون میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر مذهبی بوده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، اله کس نجیبی فرد گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران دو رویکرد درباره امام‌زاده ها دارد که یک رویکرد طبق فرمایش امام خمینی (ره) این است که امامزاده‌ها باید محل آرامش مردم باشد و رویکرد دوم نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری امامزاده ها باید تبدیل به قطب فرهنگی شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران با اشاره به نگرش جدیدی که نسبت به امامزادگان و بقاع متبرکه به وجود دارد، گفت: هم اکنون بسیاری از مراسم های ما توسط هیأت امنا و مراکز افق بقاع متبرکه در بقاع متبرکه انجام می شود که از جمله این برنامه‌ها میتوان به طرح نوروزی آرامش بهاری اشاره کرد که هر ساله در ایام نوروز برگزار می شود.

او گفت: برپایی نماز جماعت ، اسکان موقت زائران ، برپایی خیمه معرفت ،غرفه کودک و نوجوان ، برگزاری ویژه برنامه تحویل سال نو ، برگزاری محفل انس با قرآن کریم ، برگزاری زیارت عاشورا ، دعای توسل، دعای سمات،ویژه برنامه قرار دوازدهم و ... از جمله برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه در این بارگاه مطهراست.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108400309

برچسب‌ها