پذیرایی از گردشگران نوروزی در پارک سراب هرسین با افطاری ساده

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین از پذیرایی از گردشگران نوروزی در پارک سراب تاریخی هرسین با افطاری ساده خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اردشیر رشیدی با بیان اینکه پارک تاریخی شهر هرسین این روزها مملو از حضور گردشگران نوروزی شده، اظهارکرد: وجود سه اثر تاریخی یعنی فرهاد تراش، حوض سنگی یا ساعت و دروازه ساسانی در این پارک یعنی از عوامل جذب گردشگران به سوی آن است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین افزود: همچنین محیط سرسبز پیرامونی این پارک و خانه گلیم هرسین نیز در آن از دیگر عوامل مهم اقبال گردشگران به آن است. 

او با بیان اینکه در روزهای گذشته استقبال بسیار خوبی از خانه گلیم هرسین شده، اعلام کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خانه گلیم هرسین، هنرهای اصیل این شهرستان برای گردشگران به نمایش درآمده‌است. 

به گفته این مسئول در پارک سراب هرسین یک سفره هفت سین با طرح زمینه گلیم پارچه‌ای(گلیم پروینه) هم برپا شده‌است. 

رشیدی خاطرنشان کرد: باتوجه به استقبالی که گردشگران از این پارک داشته‌اند، در هنگام افطار، یک پذیرایی ساده از گردشگران نوروزی صورت می‌گیرد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین در ادامه از استقرار ایستگاه اطلاع رسانی و راهنمایان گردشگری در ورودی شهر هرسین هم یاد کرد و گفت: تلاش داریم تا با پخش برشور معرفی جاذبه‌های شهرستان و خوش آمدگویی به مسافران نوروزی خاطره خوبی را از سفر به این شهرستان در ذهن آنها بجای بگذاریم.                                           
 
او در پایان یادآورشد: از ۲۰ اسفند ماه تا ششم فروردین جمعا ۵۸ هزار گردشگر از جاذبه های شهرستان هرسین بازدید کرده‌اند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108417621

برچسب‌ها