حضور فعال میراث‌بانان افتخاری قم در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از مشارکت و تعامل عوامل انتظامی، بسیج، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به عنوان میراث بانان افتخاری در جهت حفاظت از مواریث‌فرهنگی و تاریخی شهر در ایام نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، علیرضا ارجمندی گفت: با توجه به اهمیت تشدید نظارت‌ها بر اماکن و ابنیه‌های تاریخی در ایام نوروز، نیروهای یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان به‌صورت ۲۴ساعته از بناهای تاریخی بازدید می‌کنند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم  ادامه داد: نیروهای یگان‌حفاظت استان قم در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل از یکم اسفند تا ۱۵ فرودین ماه در حالت آماده باش کامل قرار دارند. 

او افزود: در ایام نوروز  عوامل یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان در قالب گشت‌های موتوری و خودرویی برای سرکشی از تمامی آثار و ابنیه ارزشمند تاریخی و برخورد با موارد تخلف حضور فعالی دارند. 

ارجمندی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی اظهار کرد: در نشست‌های متعدد با دهیاران و بخشداران به عنوان میراث بانان افتخاری، آگاهی‌های لازم در جهت حفاظت هر چه بهتر آثار و ابنیه‌های تاریخی ارائه شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم  ادامه داد: عوامل انتظامی و بسیج نیز همچون گذشته تعاملات خوب و منسجمی در راستای حفظ و صیانت از سرمایه‌های میراثی داشته‌اند. 

او در پایان با اشاره به کاهش چشمگیر جرایم در حوزه میراث فرهنگی گفت: برنامه‌های اجرایی، اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان در جهت پیشگیری و برخورد جدی با تخلفات است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108684210

برچسب‌ها