بهتر است برای ستاد سفر هر سال یک شعار تعیین کنیم/ قدردانی از نوروزبانان بی‌نوروز

محمدرضا دشتی اردکانی ضمن تشکر از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها، گفت: در همه استان‌ها هم این هماهنگی و تلاش به همین صورت است که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس  فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که امروز سه‌شنبه، 8 فروردین 1402در معاونت گردشگری کشور برگزار شد، ضمن تشکر از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تسهیل خدمات سفر، گفت: مردم خبر ندارند که شما اینطور در ادارات نشسته‌اید و سفر را برای مردم تسهیل می‌کنید. شما نوروزبانان بی‌نوروز هستید و این هماهنگی خوبِ دستگاه‌ها جای تشکر دارد. در همه استان‌ها هم این هماهنگی و تلاش به همین صورت است که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

دشتی اردکانی با اشاره به عملکرد خوب دستگاه‌های عضو ستاد، اضافه کرد: نهادهایی مثل هلال احمر و راهداری و اورژانس و... از ساعات ابتدایی صبح مشغول کارند و بعضی از آنها حتی خانواده‌های خود را هم به پایگاه آورده و مشغول خدماترسانی هستند.

او با اشاره به افزایش ۷‌درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: البته بر اساس آمار می‌بینیم که در برخی استان‌ها میزان تصادفات کاهش یافته است و این ناشی از عملکرد خوب دستگاه‌ها در اطلاع‌رسانی و کمک‌رسانی به رانندگان بوده است. خواب آلودگی علت اصلی تصادفات است که با برپایی ایستگاه‌های مختلف و فعال در طول مسیر می‌توان آن را کاهش داد.

رئیس  فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی استان‌ها جمعیت مسافران بیشتر بوده و در برخی کمتر بوده است. در سال آینده می‌توان با توجه با آمادگی استان‌های مختلف، سفر را به شکلی توزیع کرد که صرفا مرکز استان‌ها مقصد سفر نباشد. علت اکثر این توزیع نامتناسب، عدم اطلاع‌رسانی مناسب بوده است. باید تابلوهای بین راه را تغییر داد و مسیر را به سمت شهرستان‌ها سوق داد.

دشتی اردکانی در انتها گفت: بهتر است برای ستاد سفر هر سال یک شعار تعیین کنیم. اگر این کار با برنامه‌ریزی و انجام تدابیر لازم باشد، می‌تواند موفقیت ستاد را بیشتر کند تا نوروز به کام مردم شیرین شود. از کانون اتوموبیلرانی هم تشکر می‌کنم بابت دریافت و رسیدگی به شکایاتی که به سامانه داده می‌شود. از طرف فراکسیون گردشگری مجلس و مجلس شورای اسلامی از تمام افراد و دستگاه‌ها و افراد پشت صحنه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108900631

برچسب‌ها