افزایش ۳۵درصدی سفرهای نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: تعداد سفرهای نوروزی نسبت به سال مشابه ۳۵درصد رشد داشته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، عیسی شهامت امروز چهارشنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۲ در جلسه کمیته انتظامی و امنیتی ستاد خدمات سفر استان گفت: این جلسه با نگاه تحلیلی به آمار میزان تصادفات تعطیلات نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۵ فروردین امسال برگزار شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سفرهای نوروزی در استان ۳۵ درصد افزایش داشته است.

شهامت با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی سفر‌ها در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزود: امسال ۴۷ درصد افزایش سفر‌های خروجی و ۲۹ درصد سفر‌های ورودی از استان نسبت به سال گذشته بوده است.

او اضافه کرد: با وجود افزایش سفر‌های نوروزی به کهگیلویه و بویراحمد، اما آمار تصادفات  در استان با توجه به حذف نقاط حادثه خیز، فرهنگ سازی‌ها و هشدار‌ها نسبت به برخی نقاط پرتصادف در برخی زمینه‌ها تصادفات کاهشی بوده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سهم سرعت در وقوع تصادفات نوروزی حدود ۵۷ درصد بوده است ادامه داد: در تصادفات منجر به فوت کاهش ۴۲ درصدی در استان داشتیم، اما در تصادفات منجر به جرح به دلیل بارندگی‌ها و لغزندگی‌ها افزایش ۷۰ درصدی بوده است.

شهامت همچنین با اشاره به اینکه جلسه نهایی برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها در ۲۱ فروردین ماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این جلسه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروز بررسی و از نتایج این جلسه برنامه مدونی برای سال ۱۴۰۲ و تخصیص اعتبارات و شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز انجام می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109400970

برچسب‌ها