همکاری 50 راهنمای گردشگری در سفرهای نوروزی البرز

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از همکاری بیش از 50 راهنمای گردشگری در برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، یحیی دارایی با اعلام این مطلب گفت: امسال و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده قبل از شروع تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲، با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان البرز بیش از 50 نفر از راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان برای ارائه خدمات به مسافران آموزش‌ های لازم را دیدند.

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: با توجه پتانسیل استان، امسال در سه اثر تاریخی و پنج پایگاه نوروزی پر تردد سطح استان و تورهای البرزگردی از راهنمایان گردشگری آموزش دیده  و رسمی استان دعوت به همکاری شد.

دارایی ادامه داد: در اسفندماه گذشته سه جلسه آموزشی مقدماتی و تکمیلی برای راهنمایان منتخب برگزار شد که در این جلسات چگونگی استقرار در پایگاه های نوروزی و شیوه های تفسیر آثار تاریخی منتخب برای راهنمایان اجرا شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: امسال در کاخ سلیمانیه کرج؛ کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ و محوطه باستانی ازبکی نظرآباد راهنمایان گردشگری برای تفسیر آثار و ارائه توضیحات لازم به مسافران نوروزی استقرار داشتند همچنین در پنج پایگاه نورزی نیز راهنمایان با توجه به مسیر مسافران جاذبه های تاریخی؛ فرهنگی، مذهبی و طبیعی که در مسیرهای تردد هستند را معرفی می کنند.

او ادامه داد: با همکاری شهرداری کرج در چهار مسیر مختلف گشت های رایگان البرز گردی اجرا شده است که در این گشت ها نیز راهنمایان گردشگری تفسیر آثار و ارائه توضیحات لازم را برعهده دارند.

دارایی در خاتمه افزود: امسال با کمک انجمن صنفی راهنمایان گردشگری؛ انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان تلاش شد تا جاذبه های استان به مسافران معرفی گردد تا طی یک روند مدت دار البرز از محل گذر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110537155

برچسب‌ها