آمادگی زنجان برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ملیله/ درخواست تخصیص اعتبار ردیف ملی برای ملیله

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه به لحاظ حضور هنرمندان شهیر در حوزه ملیله استان زنجان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را در این بخش دارد، افزود: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی ارائه تسهیلات ارزان قیمت در اشتغال پایدار فعالان ملیله موثر خواهد بود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز پنجشنبه دهم فروردین ۱۴۰۲ در جلسه مشترک با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به ظرفیت‌های استان زنجان در حوزه ملیله اشاره کرد و گفت: زنجان به لحاظ ظرفیت‌هایی که در این بخش دارد به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسیده است و در بین ۱۱ شهر دیگر قرار گرفته است. حفظ و تقویت صنایع‌دستی و تجلی آن به عنوان یکی از ارکان اساسی حیات فرهنگی هر ملت و ایجاد همبستگی میان صنعتگران دست‌ساخته‌ها سراسر جهان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه به لحاظ حضور هنرمندان شهیر در حوزه ملیله استان زنجان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را در این بخش دارد، افزود: برگزاری دوره آموزشی با هدف بالا بردن سطح آگاهی و دانش هنرمندان و صنعتگران، به‌روزرسانی آموزش‌های مرتبط و همچنین آشنا شدن با تکنولوژی روز دنیا، فعالیت‌های خود را منطبق با استاندارهای بین‌المللی و با اتکا بر تجربه و هنر اساتید بزرگ و گران‌قدر این حوزه تدوین کنند که پس از برگزاری دوره‌های آموزشی ارائه تسهیلات ارزان قیمت در اشتغال پایدار فعالان ملیله موثر خواهد بود.

او با درخواست از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برای طرح موضوع پرداخت تسهیلات به هنرمندان ملیله در مجلس اضافه کرد: امیدواریم با این کار گشایشی در مشکل مواد اولیه هنرمندان ملیله حل شود.

صفوی همچنین به ثبت ملی دارالقرآن کریم زنجان به لحاظ حضور شخصیت‌های برجسته ملی در آن تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم این مکان به عنوان مکان رویداد ثبت ملی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت سوابق موضوع در اختیار ایشان قرار گیرد تا موضوع ثبت ملی دارالقرآن زنجان از وزیر میراث فرهنگی پیگیری نمایند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110931567

برچسب‌ها