رشد ٣٩ درصدی ورود گردشگران خارجی از مرز باشماق مریوان کردستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از رشد ٣٩ درصدی مسافران و گردشگران ورودی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در بازه زمانی ٢٤ اسفند1401 تا ١٠ فرودین‌ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره گفت: مرز بین‌المللی باشماق مریوان یکی از مهم‌ترین مرز‌های رسمی زمینی ایران به‌شمار می‌آید که علاوه بر رونق اقتصادی و تجاری نقش بسزایی در رونق گردشگری شهرستان مریوان و استان کردستان دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه این پایانه مرزی سالانه میزبان مسافران زیادی از خارج کشور و به‌ویژه اقلیم کردستان عراق است، اظهار کرد: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی امسال تاکنون ٢٣ هزار و ٥٨٩ مسافر و گردشگر خارجی از طریق مرز بین‌المللی باشماق مریوان وارد استان شده‌اند که نسبت به سال گذشته ٣٩ درصد رشد داشته است.

او عنوان کرد: همچنین براساس آمارهای موجود از ٢٥ اسفندماه 1401 تا پایان ١٠ فروردین‌ماه سال‌جاری یک میلیون و ٥٢٦ هزار و ٨٨٥ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند.

مهرزاد با بیان اینکه رضایتمندی مسافران و گردشگران در این ایام از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ستاد اجرایی خدمات سفر استان است، یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان دستگاه‌های عضو ستاد و مهمان‌نوازی مردم استان و همچنین ظرفیت‌های موجود بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی در استان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011134854

برچسب‌ها