بازدید نیم میلیون نفرموزه‌ از کاخ گلستان در هفته دوم نوروز 1402

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از بازدید نیم میلیون نفرموزه از کاخ گلستان در هفته دوم نوروز 1402 خبر داد.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، آفرین امامی با اشاره به آمار هفته دوم نوروز 1402 از پنجم تا نهم فروردین‌ماه عنوان کرد: در این مدت 49 هزار و 919 گردشگر وارد کاخ گلستان شدند.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: همچنین براساس وجود 9 موزه در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، در این 5 روز نزدیک به نیم میلیون نفرموزه از این مجموعه جهانی بازدید کردند.

امامی تصریح کرد: همچنین از روز نخست تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه نیز براساس ۴۱ هزار و ۷۱۲ ورود گردشگر به این مجموعه جهانی، بیش از ۳۰۰ هزار نفرموزه از کاخ گلستان بازدید کردند.

او خاطرنشان کرد: در نوروز 1402 نیز به مانند نوروز سال گذشته از دانشجویان و داوطلبان رشته‌های مختلف گردشگری و باستان‌شناسی به‌عنوان همیار موزه استفاده شد که با توجه به محتوای یکپارچه‌سازی در راستای روایت‌گری، این مجموعه جهانی به اهداف خود نزدیک شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: برای مدیریت بهتر گردشگران برای بازدیدهای بهینه‌تر و جلوگیری از ازدحام در کاخ موزه‌ها، برنامه‌های متنوع نوروزی شاد و فرهنگی برای کودکان و بازدیدکنندگان در محوطه این مجموعه جهانی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111622576

برچسب‌ها