افزایش ۱۱۹ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در گیلان

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از افزایش ۱۱۹ درصدی اقامت گردشگران در استان خبر داد و گفت: ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از مبادی ورودی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی گیلان سبب شده تا مسافران زیادی به این استان سفر کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ورود حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو به گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین داده‌های آماری این تعداد از مسافران از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا 9 فروردین‌ماه 1402 وارد گیلان شده‌اند که در مقایسه با نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۰ درصدی داشته است.

جهانی از خروج بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو از محورهای استان خبر داد و اضافه کرد: از شروع اجرای طرح نوروزی تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر از مبادی ورودی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند که نسبت به سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشته است.

او  از اقامت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر- شب در گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد گردشگر از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون در اقامتگاه‌ها و اماکن گردشگری و اقامتی گیلان اقامت کردند که در مقایسه با نسبت به مدت مشابه ۱۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اقامت ۲۷۳ گردشگر خارجی در استان خبر داد و افزود: گردشگران خارجی که در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند دارای ملیت‌های از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و هندوستان هستند.

او از بازدید ۷۰۰ هزار گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی این استان خبر داد و اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۶ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111709491

برچسب‌ها