فروش یک میلیارد تومانی هنرمندان صنعتگر ایلامی در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: صنتعگران استان در ایام نوروز یک میلیارد و 492 میلیون و 200 هزار تومان در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی فروش داشتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزاد شریفی بیان کرد: این میزان فروش از 29 اسفندماه 1401 تا 8 فروردین 1402 بوده است و ایلام با 33 غرفه بیش از 883 میلیون فروش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: غرفه‌های نمایشگاهی صنایع‌دستی و سوغات محلی استان در شهرستان‌های مختلف تا 12 فروردین‌ماه دایر است.

شریفی یادآور شد: ۱۰۰ غرفه در هشت نمایشگاه در اقصی نقاط استان ایلام دایر شده که به عرضه سوغات محلی، صنایع‌دستی و خوراکی های بومی استان می پردازد.

او ادامه داد: همچنین 17 تخته سیاه چادر در برخی شهرهای استان دایر شده که غذای محلی در آن عرضه می‌شود یا میزبان غرفه‌های نمایشگاهی صنایع‌دستی و سوغات محلی هستند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تاکید کرد: هدف از برپایی سیاه چادرها معرفی سنن و رسوم عشایر ایلامی به گردشگران نوروزی غیربومی است.

او اضافه کرد: محصولات چرم، حصیری، دست‌بافته‌های عروسکی، گلیم، تابلوفرش، سنگ و جواهرات، غذاهای محلی، ایده‌های خلاقانه و عسل از جمله تولیدات عرضه‌ شده در این نمایشگاه‌ها است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140201117529

برچسب‌ها