بازدید بیش از 2هزار و 500 نفر در قالب 100 تور رایگان از جاذبه‌های گردشگری البرز

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره اینکه بیش از 2هزار و 500 نفر در قالب 100 تور رایگان البرزگردی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند، گفت: این تورها که از روزهای ابتدایی نوروز آغاز شده بود، 12 فروردین ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

به گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ، یحیی دارایی اظهار کرد: این تورها با همکاری این اداره،کل، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج برگزار شد و مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه علاقه‌مندان از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های مختلف استان بازدید کردند، گفت: بازدیدکنندگان در شهرستان ساوجبلاغ از مجموعه ینگی امام شامل تپه، کاروانسرا و امامزاده و همچنین روستاهای برغان، ورده و کردان بازدید کردند. 

دارایی ادامه داد: برج کردان، پل بانوصحرا، امامزاده عبدالله قهار در ورده، درخت قدیمی برغان، محیط و بازارچه روستای برغان مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. 

به گفته او گردشگران از حسینیه صیادیه، امامزاده سلیمان، سه گنبدان، ام کبری و ام صغری و دستکند‌های تاریخی شهرستان اشتهارد بازدید کردند. 

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: پارک ایران کوچک، دانشکده‌های کشاورزی و منابع‌ طبیعی دانشگاه تهران، کاخ سلیمانیه، حمام مصباح و مجموعه فرهنگی تاریخی مروارید در شهرستان کرج هم مورد بازید گردشگران حاضر در تورهای البرزگردی قرار گرفت. 

دارایی گلخانه‌های چهارباغ، محوطه باستانی ازبکی و آسیاب مهدی‌آباد را از دیگر مکان‌هایی دانست که گردشگران در این تورها از آن‌ها بازدید کردند.

او هدف از برگزاری این تورها را آشنایی گردشگران با جاذبه‌های گردشگری استان البرز و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

کد خبر 14020112537947

برچسب‌ها