37 هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری دهلران ایلام بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: 37 هزار و 950 مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان دهلران از 27 اسفندماه 1401 تا 10 فرودین‌ماه 1402 ثبت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگردی و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزادشریفی اظهار کرد: در این مدت میزان اسکان در اقامتگاه‌های تحت نظارت ستاد خدمات سفرهای نوروزی 34 هزار و 70 نفر بوده که شامل اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی سه اقامتگاه بوم‌گردی، سه هتل، یک مهمانپذیر و زائرسرای اماکن مذهبی با ظرفیت ۷۰ اتاق و ۱۶ مدرسه با استعداد ۱۰۴ کلاس درس برای اسکان در ایام نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان ویژه دهلران در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: همچنین برای اسکان میهمانان نوروزی سه حسینیه در مرکز شهرستان برای اسکان به‌عنوان رزرو آماده شده است که در صورت لزوم و وضعیت اضطرار از این حسینیه‌ها استفاده شود.

شریفی یادآور شد: یادمان شرهانی، قلعه شاخ، کویر ابوغویر و چشمه آبگرم از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان دهلران است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی دراین شهرستان 2 نمایش با موضوع دفاع مقدس در یادمان شرهانی و یک نمایش اجتماعی با موضوع مشکلات ازدواج جوانان در محل نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برای مردم برگزار شد.

به‌گفته او در محل چشمه آبگرم دهلران نیز با مشارکت بخش خصوصی تا چهار شب با اجرای برنامه‌های شاد لحظات خوشی را برای مسافران رقم زدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام بیان کرد: از 29 اسفندماه 1401 تا دهم فروردین‌ماه 1402صنعتگران دهلرانی حاضر در 15 غرفه نمایشگاهی، صنایع‌دستی و سوغات‌محلی خود را در 6 سیاه‌چادر به مبلغ 256 میلیون تومان فروختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140201127900

برچسب‌ها