استقبال مسافران نوروزی از آثار صنعتگران کردستانی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز امسال با عرضه تولیدات ارزشمند خود، میزبان بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان بودند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد ضمن قدردانی از هنرمندان صنایع‌دستی استان که در خانه کُرد سنندج تولیدات خود را به نمایش گذاشتند، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری هنرمندان توانمند کردستان توانستیم در ایام تعطیلات نوروز امسال با برپایی نمایشگاه‌های متعدد ضمن معرفی و نمایش  این هنر ارزشمند، به رونق روز‌افزون تولید و عرضه آثار صنعتگران شتاب بخشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از استقبال و بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از  نمایشگاه‌های صنايع‌دستی برپا‌ شده در سطح استان خبر داد و افزود: بدون شک زیبایی‌های طبیعی و تاریخی کردستان در کنار هنرهای‌ دستی صنعتگران خاطره‌ای ماندگار را در ذهن گردشگران از سفر به این استان بجا می‌گذارد.

او یادآور شد: امیدواریم با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعتگران، شاهد روند روبه‌رشد تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که در خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج و چند شهر دیگر استان برپا بود، آثاری حاصل ذوق و تلاش استاد‌کاران کردستانی در معرض دید مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

گلیم‌، تولیدات‌چوبی و نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، کلاش و البسه محلی، ارغوان‌بافی، مصنوعات چرمی، آبگینه، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، سازهای ایرانی و.. از جمله آثاری بودند که در این نمایشگاه‌ها معرفی و عرضه شدند.

عرضه انواع غذاهای محلی و ثبت ملی شده استان، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع موسیقی، نمایش و...نیز از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود که از ٢٩ اسفندماه 1401 آغاز و تا ١٢ فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020113348643

برچسب‌ها