بازدید بیش از 900 هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از بازدید 936 هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان تا پایان آخرین روز از تعطیلات نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: بیشترین آمار بازدیدکنندگان در این مدت مربوط به  دولتخانه صفوی و موزه‌های این مجموعه، کاروانسرای سعدالسلطنه و آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع ) در شهر قزوین بوده و منطقه نمونه گردشگری باراجین، منطقه الموت و منطقه نمونه گردشگری آوج و آبگرم نیز از آثار طبیعی پربازدید استان از سوی گردشگران نوروزی بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: طی این مدت بیش از ۸۱هزار نفر از مسافران نوروزی نیز در اماکن اقامتی رسمی و غیررسمی استان قزوین اقامت داشته‌اند.

خزائلی تصریح کرد: در این ایام همچنین بیش از یک‌هزار و 100 بازدید نظارتی توسط اعضای کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری و بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر استان انجام شده است.

او یادآور شد: در ایام نوروز همچنین 11 نوروزگاه در سطح استان برگزار شد که به‌دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، تمرکز اجرای برنامه‌‎ها در ساعات پس از اذان مغرب و عشا بود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020114492118

برچسب‌ها