بازدید بیش از ۶۴ هزار نفر از اماکن تاریخی قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: اماکن و ابنیه‌های شاخص تاریخی استان قم در ایام نوروز ۱۴۰۲، میزبان بیش از ۶۴ هزار نفر بازدید کننده بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین‌ماه سال‌جاری، ۶۴ هزار و ۸۵۳ نفر از اماکن تاریخی قم بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۶۱۶ نفر بازدیدکننده داخلی و  ۲ هزار و ۲۳۷ تن بازدیدکننده خارجی بوده‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: خانه تاریخی امام خمینی (ره)، گنجینه آثار مراجع تقلید، خانه تاریخی زند و موزه مردم‌شناسی، خانه تاریخی ملاصدرا، مقابر گنبد سبز، محوطه باستانی قلی‌درویش، مسجد جامع، دیرگچین، خانه یزدان‌پناه و تیمچه‌بزرگ از آثار تاریخی شاخص استان در ایام نوروز بوده است. 

او افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۲ بیت تاریخی امام خمینی (ره) و تیمچه بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند. 

ارجمندی عنوان کرد: برای آگاهی هر چه بهتر شهروندان و مسافران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی استان در قالب نقشه، کتابچه‌های راهنمای گردشگری و بنر در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده بود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم در ادامه برگزاری تورهای قم‌گردی در ایام نوروز را مورد توجه قرار داد و گفت: با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان امسال برای دوازدهمین سال متوالی تورهای قم‌گردی با همکاری شهرداری قم و با حضور راهنمایان گردشگری برپا شد. 

او در پایان با اشاره به ضرورت تشدید نظارت‌ها بر اماکن تاریخی در ایام نوروز گفت: یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان در قالب گشت‌های نظارتی خودرویی و موتوری به صورت شبانه‌روزی نظارت و بازرسی مستمر از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی داشته‌اند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020114684711

برچسب‌ها