16 هزار مورد بازدید از موزه‌های ایلام در تعطیلات نوروز انجام شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات نوروزی و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در تعطیلات نوروز امسال 16 هزار و 508 مورد بازدید از موزه‌های شش‌گانه استان انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزادشریفی اظهار کرد: این گردشگران از موزه‌های مردم‌شناسی قلعه والی، باغ‌موزه دفاع‌مقدس، تاریخ طبیعی و تنوع زیستی، تاریخ کشاورزی کاخ فلاحتی، باستان‌شناسی دره‌شهر و فسیل و سنگواره استان ایلام در بازه زمانی 28 اسفند 1401 تا 12 فروردین 1402بازدید کردند.

مدیرکل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: طی این مدت میزان بازدید از قلعه والی 9 هزار و 332 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 136 درصد افزایش داشته شده است.

او تصریح کرد: مجموع بازدید کاخ فلاحتی یک هزار و 149 مورد با 86 درصد افزایش بود.

شریفی در مورد موزه باستان‌شناسی دره‌شهر هم توضیح داد: در مجموع 4 هزار و 304 نفر از این موزه بازدید کردند که با رشد 296 درصدی روبرو بوده است. همچنین 323 مورد بازدید از موزه تاریخ‌طبیعی و تنوع‌زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست به صورت رایگان انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی ایلام اضافه کرد: یک هزار و 150 نفر از باغ‌موزه دفاع‌مقدس در قالب خانواده محور و جوانان بازدید کردند.

شریفی در مورد موزه سنگواره و فسیل هم توضیح داد: این موزه برای اولین بار در عید نوروز امسال با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف شروع به فعالیت کرده و در این مدت 250 نفر از این موزه بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140201147963

برچسب‌ها