رشد ۶۱ درصدی اقامت گردشگران خارجی در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: بر اساس گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به نوروز سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته‌ است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۹ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رقم گردشگران خارجی اقامت‌کننده در استان را در این مدت ۳۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: میزان اقامت گردشگران خارجی در گیلان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

او ادامه داد: از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و سوئد به گیلان سفر کردند.

جهانی تصریح کرد: طی تعطیلات نوروزی از تاسیسات گردشگری استان هم ۷۸۴ بازدید توسط تیم‌های نظارت و بازرسی انجام شد که در نتیجه ۲۴۹ مورد از این واحد تشویق شدند، ۱۲۲ مورد تذکر گرفتند و ۲ مورد هم در شهرهای رودبار و سیاهکل تعلیق و تعطیل شدند.

او رعایت نکردن موارد بهداشتی و قوانین و مقررات اجرایی را از دلایل تعطیلی و تعلیقی ۲ واحد گردشگری در گیلان اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: ارائه خدمات شایسته به مسافران از سوی تمام تاسیسات گردشگری تحت پوشش وزارتخانه از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تفریحی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تمام واحدها باید نسبت به رعایت تمام قوانین و مقررات اجرایی و انضباطی اقدام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115709452

برچسب‌ها