بازدید بیش از  ۹۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری چناران خراسان رضوی

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چناران گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، تعداد ۹۵ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان چناران بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محسن مه‌آبادی با اعلام این خبر گفت: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چناران ادامه داد: بازدید از ابنیه تاریخی چناران از جمله برج، حمام و مسجد تاریخی رادکان، بند تاریخی اخلمد روستاهای گردشگری اخلمد، امامزاده عبدالله رادکان، طبیعت گردشگری بقمچ و .. در این ایام بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

مه‌آبادی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال جدید و بهار طبیعت ۵ ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرستان چناران و بخش سیدآباد از سمت شهرستان قوچان راه‌اندازی شد.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چناران گفت: برپایی جشن نوروزگاه در دوم فروردین‌ماه1402 در برج تاریخی رادکان و افتتاح ایستگاه استقبال از زائر در پارک زائر چناران از مهم‌ترین برنامه‌های روز‌های ابتدایی تعطیلات نوروزی در این شهرستان بود .

او یادآور شد: مسیر چناران به مشهد یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد گردشگر از مسیر شمال به مشهد است.

 همچنین محمد طاهریان‌مقدم مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چناران  گفت: در این شهرستان ۱۲۰ اثر طبیعی شناسایی شده و  ۱۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

شهرستان چناران با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۵۰  کیلومتری مشهد  مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115770332

برچسب‌ها