برگزاری نوروزگاه‌ها می‌تواند زمینه آشنایی مردم با آداب و رسوم اقوام را فراهم کند

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس گفت: ابتکار برگزاری نوروزگاه‌ها قابل تحسین است چرا که می‌تواند زمینه آشنایی مردم با آداب و رسوم اقوام مختلف را فراهم کند.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمدرضا دشتی اردکانی در بازدید از سیاه‌چادرهای نوروزی در میدان آزادی تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه نوروز در ۱۲ کشور دنیا برگزار می‌شود و این آیین در یونسکو به ثبت جهانی رسیده، برگزاری برنامه‌های نوروزی موجب همدلی مردم و نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر می‌شود.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس افزود: ابتکار شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی برای برگزاری چنین برنامه‌هایی بسیار حائز اهمیت و قابل تحسین است و می‌تواند زمینه آشنایی مردم با آداب و رسوم اقوام مختلف را فراهم کند.

دشتی اردکانی گفت: بدون شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به ترویج آداب و رسوم در استان‌های مختلف کمک کند و باعث آشنایی مردم با شیووه زندگی عشایر، صنایع‌دستی آن‌ها و موسیقی‌های محلی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های دهکده بهار ایران در ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده، گفت: بسیار خوب است که در این ایام مردم ایران شاد باشند و در کنار شادی با آداب و رسوم مردم سایر مناطق کشور هم آشنایی پیدا کنند.

او بیان داشت: میدان آزادی یکی از نمادهای جمهوری اسلامی است و همه‌ دنیا با این نماد آشنایی دارند و اجرای برنامه دهکده بهار ایران در این مکان بسیار پسندیده و قابل توجه است و اقدام شهرداری باعث شده تا مردم عید نوروز متفاوتی را تجربه کنند.

شهردار منطقه ۹ تهران نیز در این بازدید گفت: ایران مهد اقوام و گروه‌های مختلف محلی و قومیت‌ها است که در طول تاریخ منشا رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیاری در سرزمین ایران بوده‌اند.

سیدمحمد رحیم مرتضوی افزود: امسال شهرداری منطقه ۹ در راستای سیاست‌های شهرداری تهران با اجرای برنامه‌های نوروزی تحت عنوان دهکده بهار ایران اقداماتی انجام داده که دستاوردمان از اجرای این برنامه‌ها ایجاد نشاط و شادی در میدان آزادی برای ایام نوروز بوده است.

او افزود: در این برنامه اقوام مختلف ایرانی اعم از عرب، بلوچ، لر، خراسانی و ... دور هم جمع شده‌اند تا زمینه آشنایی مردم با آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020115900789

برچسب‌ها