صنایع‌دستی زنجان موجب رونق گردشگری استان شده است

مدیرکل بازرگانی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی گفت: استان زنجان با داشتن صنایع‌دستی متنوع و جاذبه‌های قابل توجه فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی به مقصد گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شده است.

به‌گزارش میراث آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، مدیرکل بازرگانی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی امروز پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه و بازارچه صنایع‌دستی زنجان بازدید کرد.

فرزاد اوجانی در حاشیه این بازدید گفت: استان زنجان با داشتن جاذبه‌های قابل توجه فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی به مقصد گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شده است.

مدیرکل بازرگانی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی افزود: آثار فرهنگی‌تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، تاریخ و تمدن غنی، آداب و رسوم، مهماننوازی و خونگرمی مردمان زنجان، صنایع‌دستی اصیل و خاص و غذاهای سنتی این استان و... همه و همه ظرفیت‌هایی هستند که می‌تواند به رونق گردشگری در استان بیش از پیش کمک کند.

او در ادامه پس از بازدید بازارچه صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: کاربردی بودن صنایع‌دستی زنجان باعث پیشرفت این صنعت در این استان شده است. این بازارچه مانند بنای جانبی خود یعنی رختشویخانه تنها محلی برای فروش صنایع‌دستی نیست بلکه محلی برای تقویت همکاری و شناخت هنرمندان و اقوام است. خوشحالم که صنعتگران شاداب هستند زیرا نوروز امسال برای تمامی فعالان صنایع گ‌دستی ایام پربرکتی بوده است.

اوجانی گفت: این بازارچه در کنار نمایش صنایع‌دستی زنجان، مکانی برای تولیدکنندگان و فرصتی برای افزایش زمان حضور و توقف گردشگران در این استان محسوب می‌شود.

مدیرکل بازرگانی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی تصریح کرد: این استان از هر لحاظ شایستگی و امتیاز این را دارد تا در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی بیش از پیش توسعه و رونق یابد و برای توسعه و رونق بخش گردشگری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020117931605

برچسب‌ها