فروش 117میلیارد ریالی صنایع‌دستی استان اردبیل در تعطیلات نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از فروش 117میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی در بازارچه‌‌‌های استان همزمان با ایام نوروز 1402 خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 19 فروردین ماه 1402 گفت: بازارچه‌های صنایع‌دستی استان اردبیل در طول ایام نوروز 1402 فروشی معادل 117 میلیارد ریالی را تجربه کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این میزان فروش در بازارچه‌ شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، نمین و خلخالبه دست آمده است و نشان دهنده استقبال گسترده گردشگران از صنایع‌دستی استان است.

او تاکید کرد: بیشترین فروش محصولات صنایع‌دستی استان در این مدت در بازارچه دائمی واقع در میدان عالی قاپوی اردبیل و در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اتفاق افتاده است و بعد از آن بازارچه‌های شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و نمین قرار دارند.

محمدی ادیب ادامه داد: بیش از 60 رشته صنایع‌دستی در استان اردبیل فعال است و از این میان بافته‌های داری مثل گلیم، ورنی و جاجیم و همچنین محصولات چوبی و فلزی بیشتر از همه مورد توجه گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011929225

برچسب‌ها