ثبت بیش از ۳۴ هزار اقامت نوروزی در شهرستان گنبدکاووس/ گنبدکاووس پربازدیدترین شهرستان استان گلستان

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: در زمان اجرای طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیش از ۳۴ هزار نفرشب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان گنبدکاووس به ثبت رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مسعود زیارتی با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در شهرستان گنبدکاووس، ضمن اشاره به این‌که امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: از ۱۶ اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال‌جاری ۳۴ هزار و ۲۷۷ نفرشب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان گنبدکاووس به ثبت رسید.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به این‌که در این مدت پنج هزار نفرشب در مراکز اقامتی رسمی شهرستان اسکان داشتند، یادآور شد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ سال‌جاری همچنین ۱۹هزار و ۵۷۳ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۷ هزار و ۷۰۳ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری شهرستان گنبدکاووس را برای اقامت انتخاب کردند.

گنبدکاووس دومین شهرستان پربازدید گلستان در ایام نوروز بود

زیارتی در ادامه با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های شهرستان گنبدکاووس در ایام سفرهای نوروزی، گفت: از ۱۶ اسفند سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین سال‌جاری، یک‌ میلیون و ۱۶۱هزار و ۸۴۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان گنبدکاووس به ثبت رسیده است.

او بابیان این‌که با این تعداد بازدید ثبت‌شده از جاذبه‌های گنبدکاووس، این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان گلستان به جایگاه دومین شهرستان پربازدید استان در ایام نوروز دست‌ یافت، یادآور شد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی شهرستان بوده است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: در این بازده زمانی ۴۵ هزار و ۳۱۸ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، ۹۰ هزار و ۲۳ بازدید از جاذبه‌های طبیعی، ۲۸ هزار و ۷۳۹ بازدید از جاذبه‌های تفریحی، ۷۸۱ هزار و ۳۰۴ بازدید از جاذبه‌های دست‌ساز و ۲۱۶هزار و ۴۶۵ بازدید از اماکن و جاذبه‌های مذهبی این شهرستان به ثبت رسیده است.

او همچنین گفت: از ۱۶ اسفندسال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین سال‌جاری همچنین در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان گنبدکاووس، تعداد ۲۱۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی شهرستان توسط کارشناسان گردشگری اجرایی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402012011828

برچسب‌ها