خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی تجلیل شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: عصر روز گذشته آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی سفر نوروز ۱۴۰۲ در خراسان شمالی برگزار شد با حضور معاون گردشگری کشور و مدیرکل تسهیلات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل شدند.

 

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: روز گذشته طی مراسمی با حضور معاون گردشگری کشور، مدیرکل تسهیلات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار خراسان شمالی و معاون امور عمرانی استانداری از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان تجلیل شد.

در این آیین معاون گردشگری کشور با بیان اینکه فعالیت ستاد خدمات سفر فقط به ایام نوروز محدود نخواهد بود؛ بلکه از ظرفیت‌های آن در همه روزهای سال بهره‌گیری خواهد شد، افزود: خدماتی که به‌وسیله ستاد سفر ارائه می‌شود، حاصل ماه‌ها فعالیت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است که باید از تجارب این ستاد در تمام ایام سال نیز برای ارائه خدمات بهتر به مسافران استفاده شود.

علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به رشد چشمگیر خراسان شمالی در بین چند استان مطرح کشور در خصوص شب اقامت، اظهار کرد: اگر اقدامات هماهنگ دستگاه‌های اجرایی نبود این نتیجه حاصل نمی‌شد.

معاون گردشگری کشور گفت: در واقع از گزارش‌های منسجم و آسیب‌شناسانه‌ای که از ستاد سفر در استان‌ها ارائه می‌شود باید برای اقدامات ایجابی فصل‌های آینده سفر در تابستان، زمستان و تعطیلات طول سال استفاده کرد.

شالبافیان خاطرنشان کرد: می‌بایست استان خراسان شمالی از یک محل عبور به یک مقصد میانی یا مقصد اصلی سفر تبدیل شود که این همان راهی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در سفر به استان خراسان شمالی به آن تأکید کرد و گفت که از ظرفیت مسافران و زائران گذری باید رشد گردشگری و معیشت مردم استفاده شود.

معاون گردشگری کشور افزود: همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه نیز امسال با حضور مؤثر در این ستاد و معرفی هدفمند اماکن گردشگری مذهبی نقش ویژه‌ای در توسعه گردشگری کشور داشت.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری در خراسان شمالی، گفت: برای رونق گردشگری این استان باید اقدامات منسجم تبلیغی انجام شود و همواره ظرفیت‌های این استان در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی حضوری فعال داشته باشد.

شالبافیان ادامه داد: همچنین باید بیش‌ازپیش از توانمندی راهنمایان گردشگری بهره‌گیری شود و آموزش هدفمند آنها با جدیت دنبال شود.

در ادامه محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای جذب و ماندگاری گردشگران در نوروز امسال این استان از یک معبر سفر به مقصد میانی سفر تبدیل شد.

حسین‌نژاد افزود: خراسان شمالی در سال‌های گذشته تنها محل عبور مسافران بوده و آنها در این استان اقامت بسیار کوتاهی داشتند.

او با بیان اینکه گردشگری ظرفیت مغفول مانده خراسان شمالی است، گفت: سالانه ۱۵ میلیون زائر از این استان شمال شرق کشور عبور می‌کنند؛ اما آن گونه که باید از ظرفیت گردشگری آن بهره‌ای برده نشده است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت‌های ویژه همچون اسب اصیل ترکمن و قالیچه‌های دورو دارد که با معرفی بهتر آن می‌توان رونقی به گردشگری استان بخشید.

او با اشاره به استقبال گردشگران از سیاه‌چادرهای عشایر، گفت: این طرح فرصتی مناسبت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به‌ویژه در زمینه عشایری بود که در محورهای مختلف استان نصب و راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402012086505

برچسب‌ها