مسئولان استانی به خوبی اهمیت رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را درک کرده‌اند

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: گزارش‌هایی که از اقدامات و برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به دست ما رسیده نشان دهنده درک اهمیت این رویداد از سوی مسئولان استانی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، لیلا اژدری روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در محل استانداری اردبیل، گفت: گزارش‌هایی که از اقدامات و برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به دست ما رسیده نشان دهنده درک اهمیت این رویداد از سوی مسئولان استانی است و ما می‌توانیم به خوبی از این ظرفیت برای توسعه گردشگری خارجی استان استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: دبیرخانه اکو بسیار فعال است و دبیرکل این سازمان علاقه‌مند هستند که در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری ایران فعالیت کنند و این عوامل موقعیت خوبی را در اختیار استان اردبیل در سال ۲۰۲۳ قرار داده است تا ظرفیت‌های گردشگری خود را در سطح بین‌المللی معرفی کند.

او با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور سفرای کشورهای اکو، تاکید کرد: علاوه بر سفرای کشورهای عضو اکو، سفرای کشورهای حوزه دریای سیاه هم در رویداد افتتاحیه و جشنواره کوچ عشایر اردبیل شرکت می‌کنند که می‌توانیم با ارائه جاذبه‌های استان به سفرا گام بزرگی برای جذب گردشگر از این کشورها برداریم.

اژدری ادامه داد: با توجه به اینکه کشور چین سرمایه‌گذاری زیادی در ایران انجام می‌دهد ما در حال رایزنی هستیم تا سفیر کشور چین را هم برای حضور در برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ دعوت کنیم تا از ظرفیت‌های آن‌ها نیز برای توسعه گردشگری اردبیل استفاده شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها در امر گردشگری بسیار مهم است و در کنار آن محتوایی که می‌خواهیم به گردشگران ارائه بدهیم هم از اهمیت خاصی برخوردار است و ما باید با تامین این مقدمات برای پذیرش گردشگران خارجی آماده باشیم.

او با اشاره به اهمیت تهیه محتواهای مناسب برای ارائه به گردشگران، گفت: امروز گروهی از آژانس‌داران مطرح چینی در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی حضور داشتند که بعد از آشنایی با تالار چینی خانه این مجموعه مشتاق بودند تورهایی را به اردبیل برگزار کنند و این مستلزم ارائه خدمات مطلوب به گردشگران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402012129233

برچسب‌ها