دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در سوادکوه مازندران

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه استان مازندران خبر داد.

 به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران، سرهنگ محمدرضا کردان با اشاره به اخبار واصله در خصوص حضور افراد مشکوک در یکی از مناطق حفاظتی این شهرستان گفت: بر اساس اخبار رسیده از میراث‌بان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در یکی از مناطق کوهستانی، ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان و با دستور مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه مشترک توانستند چهار حفار غیر مجاز را دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دهند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران افزود: در این عملیات سه متهم با دیدن ماموران متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد. همچنین در این عملیات ادوات و آلات حفاری کشف و ضبط شد.

 کردان ضمن قدردانی از اطلاع‌رسانی مردم و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرائم تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان دارد.

او گفت : هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره تلفن ۳۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020121482975

برچسب‌ها