انتقال سنگ‌قبرهای قدیمی در امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر اصفهان به محل اصلی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمینی‌شهر از انتقال سنگ‌قبرهای قدیمی در امامزاده سید محمد(ع) این شهرستان به محل اصلی خود خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، منصور جعفرپور  با اعلام این مطلب گفت: طی روزهای گذشته شاهد انتشار تصاویری از رها شدن سنگ‌قبرهای قدیمی که قدمت برخی از آن‌ها به دوره صفوی باز می‌گردد در کنار امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر بودیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: این سنگ‌قبرها مربوط به قبرستان قدیمی منطقه «ورنوسفادران» شهرستان خمینی‌شهر بوده که توسط شهرداری به این امامزاده منتقل‌ شده بود و با توجه به پیگیری‌هایی که از همان زمان توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان انجام شد، تعداد قابل‌توجهی از این سنگ‌قبرها به محل اصلی خود بازگردانده شده بود، اما تعداد محدودی از آن‌ها هنوز در محل امامزاده قرار دارد.

جعفرپور تصریح کرد: با توجه به قدمت بعضی از این سنگ‌قبرها و همچنین خطر تخریب آن‌ها، همچنان این اداره در سطح شهرستان پیگیر انتقال باقیمانده این سنگ‌قبرها به محل اصلی خود است که امید می‌رود هرچه زودتر توسط شهرداری منطقه این مهم انجام شود.

قبرستان ورنوسفادران شهرستان خمینی‌شهر مربوط به دوره صفوی و قاجار و در بعضی روایت‌ها حتی دارای پیشینه طولانی‌تری است. این قبرستان در  17 اسفندماه سال 1381 به شماره 7662 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402012223263

برچسب‌ها