پیگیر رفع موارد مربوط به پرونده ثبت جهانی هگمتانه هستیم

شهردار همدان در بازدید از حریم هگمتانه، پیگیری موارد مربوط به پرونده ثبت جهانی این اثر تاریخی را از اولویت‌های شهرداری دانست و گفت: زیباسازی و سامان‌دهی محدوده ثبت جهانی و مدیریت تردد خودروها با ایجاد معبر و دسترسی جدید از اهمیت خاصی برخوردار است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، سید مسعود حسینی گفت: در بودجه 1402 شهرداری همدان 70 میلیارد تومان برای پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان پیش‌بینی‌ شده است.

شهردار همدان افزود: در بودجه سال‌جاری شهرداری، ثبت جهانی هگمتانه به‌عنوان یکی از اولویت‌های شهری قرار دارد.

او با اشاره به اینکه برای جداره‌سازی میدان مرکزی همدان 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای جداره‌سازی خیابان اکباتان نیز 860 میلیارد تومان  و در سال‌جاری جداره‌سازی قسمتی از خیابان شهدا انجام می‌شود.

در این بازدید بر اساس تأکید استاندار همدان، سامان‌دهی بازارچه میوه‌وتره‌بار در عرصه هگمتانه، مورد توجه قرار گرفت و بر اساس وعده شهردار همدان این مهم نیز در هفته‌های اخیر سامان‌دهی خواهد شد.

شهردار همدان در این بازدید بر حذف سواره از هگمتانه تاکید کرد و گفت: حذف سواره از هگمتانه در هفته‌های اخیر انجام خواهد شد.

حسینی از انجام مرمت کاروانسراهای حسین‌خانی و جلدی در همدان که در مسیر پرونده ثبت جهانی قرار دارد خبر داد و گفت: در حال حاضر پیمانکار این پروژه ها انتخاب و اجرای کارها با نظارت میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.

استاندار همدان در شورای ثبت جهانی با اعلام فرصت 45 روزه از دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه شهرداری و میراث‌فرهنگی همدان خواست تا همه مواردی که ممکن است مانعی در پرونده ثبت جهانی همدان تلقی شوند را حل‌وفصل کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020122889523

برچسب‌ها