تحقق شعار سال با توجه به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار امسال مهار تورم و رشد تولید است، گفت: با توجه ویژه به توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در ایران می‌توان در اسرع وقت به درآمد قابل توجهی دست یافت که نتیجه آن نیز کاهش تورم و بیکاری در کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا اظهار کرد: با توجه اینکه در حال حاضر ایران با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند نیاز است که از راه‌های دیگری به غیر از نفت درآمدزایی کرد.

او افزود: یکی از سهل‌ترین و بهترین‌ها راه‌ها برای درآمدزایی در کشور توجه به حوزه گردشگری است چرا که ایران با داشتن فرهنگ غنی، آثار تاریخی چند هزار ساله و آب‌وهوای چهار فصل یکی از مستعدترین کشورها برای جذب گردشگر است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گردشگری موتور محرکه سایر حوزه‌ها نیز است، ادامه داد: هنگامی که یک گردشگر هنگامی که وارد یک کشور می‌شود  

همچنین حضور گردشگران در ایران موجب می‌شود تا پروژه ایران‌هراسی استکبار جهانی با شکست مواجه شود و مسافران با حضور در ایران از نزدیک شاهد پیشرفت‌ها و امنیت در کشور خواهند بود.

حجت‌الاسلام ذاکر تصریح کرد: امروزه جنگ نرم دشمنان متوجه فرهنگ مردم و بنیان خانواده‌ها است که برای این منظور باید هویت تاریخی و فرهنگی ایران را به نسل جدید معرفی کرد و در این راستا آشنایی جوانان با آثار تاریخی، قهرمانان و شخصیت‌های بزرگ تاریخی بسیار ضروری است.

او خاطرنشان کرد: تلاش برای ثبت جهانی آثار تاریخی نیز گامی مهم برای شناندن تاریخ و هویت ایران به جهانیان است که برای این منظور باید مجلس با اختصاص اعتبار و بودجه از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی حمایت لازم را داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس سعی می‌شود توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ به ویژه‌ در بخش گردشگری و میراث‌فرهنگی در این برنامه شود.

حجت‌الاسلام ذاکر همچنین با اشاره به ضرورت اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی گفت: برای افزایش استغال از این حوزه باید تسهیلات لازم به هنرمندان پرداخت شده و کلاس‌های آموزشی برگزار شود که در سال مهار تورم و رشد تولید شاهد افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در کشور باشیم.

او با بیان اینکه آذربایجان دو اثر ثبت جهانی قره‌کلیسا چالدران و تخت سلیمان تکاب و بیش از 1700 اثر ثبت ملی دارد، اضافه کرد: همچنین این استان در رشته صنایع چوبی، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی نیز در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که با سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها می‌توان به افزایش اشتغال در استان کمک کرد.

حجت‌الاسلام ذاکر همچنین با اشاره به افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در سال گذشته گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده این روزها دریاچه ارومیه نیز وضعیت آبی خوبی داشته و پذیرای گردشگران بسیاری بوده که این دریاچه نیز یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020123378491

برچسب‌ها