هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی خوزستان برای تسهیل سفر زائران اربعین ضروری است

استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی بر انجام به موقع تمهیدات و اقدامات لازم در حوزه‌های مختلف شامل اجرای طرح‌ها، سامان‌دهی پارکینگ‌ها، تأمین سردخانه برای آب آشامیدنی باتوجه به گرمای هوا، سامان‌دهی مواکب و ... تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدعلی‌اکبر حسینی‌محراب 22 فروردین‌ماه 1402 در نشست ستاد استانی اربعین حسینی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت این اجتماع میلیونی و خیل عظیم مشتاقان در ایران اسلامی و دیگر کشورها، همه دستگاه‌های خدمت‌رسان باید برای تسهیل در سفر زائران، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند.

رئیس ستاد اربعین حسینی در خوزستان به سامان‌دهی پارکینگ‌ها، تأمین سردخانه برای آب آشامیدنی و سامان‌دهی مواکب اشاره کرد و افزود: باتوجه به این‌که تا انتهای تیر یا نیمه اول مردادماه فرصت داریم، از همه مسئولان انتظار دارم که مرتب در میدان حاضر شوند و در راستای رفع مشکلات مرزها تلاش کنند.

او تأکید کرد: مسئولیت دستگاه‌های خدمات‌رسان در مرزها مشخص و به آن‌ها اعلام می‌شود و در صورت تخطی، این موضوع به رئیس‌جمهوری منتقل خواهد شد.

حسینی‌محراب به اهمیت اقدامات رسانه‌ای و مطبوعاتی در اطلاع‌رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: انتظار داریم که مسئولان مربوط روزانه به واسطه یک خبر، مردم را در جریان کارها و اقدامات صورت‌گرفته قرار دهند.

او گفت: منطقه‌ آزاد اروند سال گذشته برنامه‌ریزی‌های قابل قبولی را برای زائران اربعین در مرز شلمچه انجام داد و امسال نیز برای تکمیل برخی از طرح‌های زیرساختی اعلام آمادگی کرده است.

استاندار خوزستان افزود: موضوع سردخانه برای تأمین آب آشامیدنی زائران توسط وزارت نیرو و زیرسازی پارکینگ‌ها توسط راه و شهرسازی انجام شود؛ همچنین موضوع پارکینگ‌ها، سامان‌دهی مواکب و دیگر خدمات رفاهی نیز باید به صورت ویژه مدنظر باشند.

او بیان کرد: لازم است که هر دستگاه، یک مجری برای موضوع اربعین معرفی کند تا پیگری‌ها مستمر باشد. از همه مدیران درخواست داریم که اعتبارات لازم در موضوع اربعین را پیگیری کنند.

در این نشست، رؤسای کمیته‌های ذیل ستاد اربعین، گزارشی پیرامون اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری رویداد اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ ارائه دادند و در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به زائران، تسهیل تردد آن‌ها و سایر موضوعات مرتبط هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020124478213

برچسب‌ها