پیشرفت عملکرد ستادهای خدمات سفر در نوروز چشمگیر بود/ جذابیت برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و جشنواره بازی‌های بومی و محلی

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ستادهای اجرایی آن در استان‌ها، در نوروز امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت و چشمگیر بود.

محمد صالح جوکار نماینده یزد و اشکذر و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار کرد: امسال خوشبختانه در نوروز شاهد این بودیم که مسافران نسبت به سال‌های قبل رضایت بهتری از ستادهای خدمات سفر داشتند و این نشان می‌دهد که این ستادها عملکرد بهتری نسبت به سال‌های قبل داشته‌اند.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس گفت: امسال با بهره‌گیری از خدمات فضای مجازی، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و نیز اطلاع‌رسانی‌های به موقع رضایت‌مندی بیشتری در بین مسافران ایجاد شد و  این اقدامات باعث صرفه‌جویی در وقت و دریافت راحت اطلاعات مراکز گردشگری و اماکن فرهنگی تاریخی برای گردشگران شده است.

این نماینده مجلس همچنین به برپایی نوروزگاه‌ها اشاره کرد و افزود:  برپایی نوروزگاه‌ها امسال نیز متفاوت بود. خوشبختانه در این نوروزگاه‌ها آیین‌ها و میراث ناملموس هر منطقه به خوبی به گردشگران معرفی می‌شد و نقش مهمی در تبیین هویت ایرانی اسلامی و صیانت از آن دارد.

او اضافه کرد: یکی از نکات برجسته فعالیت‌های ستادهای خدمات سفر در نوروز امسال این بود که فرآیند سفر را برای گردشگران آسان کرده بود و اضطراب آن‌ها را برای رزرو اقامتگاه و نیز بازدید از اماکن تاریخی را کاهش داده بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته اعتقاد من این است که ما نیازمند یک بانک جامع اطلاعاتی هستیم تا گردشگران برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشند.

او به برپایی جشنواره‌های نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از جشنواره‌های بسیار ارزشمند نوروزی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی است این جشنواره‌ها علاوه بر این که برای گردشگران تازگی و جذابیت دارد باعث معرفی هرچه بهتر میراث ناملموس و آیین‌های هر منطقه می‌شود.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس همچنین به برپایی 920 بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرهای مختلف اشاره کرد و افزود: بازارچه‌های صنایع‌دستی در حقیقت اقتصاد گردشگری را به جریان می‌اندازند. امسال اتفاق بسیار خوبی افتاده بود و 920 بازارچه به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ورودی شهرهای گوناگون برپا شده بود. صنایع‌دستی در حقیقت یک نوع اقتصاد هویت‌بنیان است که در کنار درآمدزایی می‌تواند به معرفی هویت هر منطقه نیز بپردازد.

صالح جوکار خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که علاوه بر ورودی شهرها، بازارچه‌های صنایع‌دستی در مراکزی که بازدیدکننده و گردشگر زیادی دارد نیز دایر شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020126622608

برچسب‌ها