برگزاری کارگاه آموزشی طراحی برج و کوشک میراث جهانی باغ پهلوانپور مهریز

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ پهلوان پور مهریز از برگزاری کارگاه آموزشی طراحی برج و کوشک میراث جهانی باغ پهلوان پور مهریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، الهام جلوداری روز چهارشنبه 30 فروردین‌ماه با اعلام این خبر گفت: روز گذشته به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی این کارگاه آموزشی با همکاری آموزشگاه نمونه دکتر احمد زارع‌زاده به‌منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش‌آموزان با بناهای تاریخی برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ پهلوان‌پور مهریز گفت: در این کارگاه دانش‌آموزان ضمن آشنایی با قسمت‌های مختلف باغ جهانی پهلوان‌پور و ارزش این بنای تاریخی، برج و کوشک باغ را طراحی کردند.

او هدف از برگزاری این کارگاه را فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش آموزان با اهمیت بناهای تاریخی عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های حفاظت از بناهای تاریخی آشنا کردن افراد جامعه با ارزش‌ها و ویژگی‌های این‌گونه بناهاست.

جلوداری اضافه کرد: جامعه‌ای که افراد آن از داشته‌های فرهنگی و هویتی خود به‌درستی آگاه باشند، هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب آن برنمی‌دارند. نوجوانان و جوانان به‌عنوان آینده‌سازان این سرزمین می‌بایست میراث‌فرهنگی را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت در آنان نهادینه شود، آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب در بناها و محوطه‌های تاریخی نخواهیم بود چون در این حالت در آینده هر ایرانی یک میراث‌بان است.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020130104880

برچسب‌ها