«اردبیل ۲۰۲۳» بر قله گردشگری کشورهای عضو اکو

اکنون که در سال ۲۰۲۳ میلادی قرار داریم، اردبیل با تمامی داشته‌های خود بر قله گردشگری کشورهای عضو اکو قرار گرفته است و ما به دنبال معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در قالب رویداد اردبیل ۲۰۲۳ هستیم.

استان اردبیل مجموعه‌ای کم‌نظیر از جاذبه‌های متعدد گردشگری و مواهب خدادادی است که شمال تا جنوب استان را به یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های گردشگران تبدیل کرده است. گردشگری از اصلی‌ترین مزیت‌های استان است و می‌تواند تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی و توسعه این منطقه داشته باشد. بر همین اساس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۱۹ میلادی و در نشست خود در شهر خجند کشور تاجیکستان با رصد پتانسیل‌های استان اردبیل، مرکز این استان را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب کردند. فرصتی مهم که به اردبیل رسید و بر همه مسئولین و مردم استان لازم است تا از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو برای معرفی قابلیت‌های استان استفاده کنند.

اردبیل در شمالغرب ایران یکی از استان‌های خوش آب و‌ هوای کشور است که در چهار گوشه خود به جاذبه‌های متنوع طبیعی دسترسی دارد، کوه سبلان به عنوان نماد طبیعت این منطقه در فصل‌های بهار و تابستان دامن سرسبز خود را باز می‌کند و در فصل پاییز و زمستان نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. آب‌های گرم و سرد معدنی در دامنه سبلان و به ویژه در شهرستان‌های سرعین، مشگین‌شهر و نیر به برند گردشگری اردبیل تبدیل شده‌اند و مجتمع‌های آبدرمانی سنتی و مدرن استان هرساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشانند.

این کهن شهر تاثیرگذار در تاریخ و تمدن ایران زمین در حوزه مواریث فرهنگی نیز آثار کم‌نظیری را به معرض نمایش گذاشته است، مجموعه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نگین آثار فرهنگی استان و به عنوان یکی از معدود آثار ثبت جهانی ایران در مرکز شهر اردبیل هرساله میزبان بازدیدکنندگان بسیاری است. علاوه بر آن پایگاه‌های ملی شهریری و کنزق و بیش از ۱۱۰۰ اثر ثبت شده دیگر نیز در بین میراث‌فرهنگی اردبیل آماده بازدید گردشگران است.

گردشگری اردبیل در سال‌های اخیر بیشتر از همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است و پروژه‌های متعددی در استان تعریف شده‌اند که منجر به ایجاد جاذبه‌های خاصی مثل پل‌های معلق و پیست‌های اسکی شده است که این امر به افزایش تنوع جاذبه‌های گردشگری در استان کمک می‌کند.

اکنون که در سال ۲۰۲۳ میلادی قرار داریم، اردبیل با تمامی داشته‌های خود بر قله گردشگری کشورهای عضو اکو قرار گرفته است و ما با کمک همه نهادهای مرتبط و غیر مرتبط، از جمله نهادهای داخل استانی، نهادهای ملی و البته با همکاری سفارتخانه‌های کشورهای عضو اکو به دنبال معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان هستیم. توسعه گردشگری در کشورهای عضو این سازمان علاوه بر گام برداشتن در مسیر هدف اصلی سازمان، یعنی توسعه اقتصادی کشورهای عضو، به ترمیم روابط فرهنگی این کشورها که از دیرباز برقرار بوده است، کمک اساسی می‌کند.

ما امیدواریم با همکاری و توسعه مراودات فرهنگی بین کشورهای عضو بتوانیم گامی موثر در راستای توسعه روابط برداریم و آینده را بهتر از گذشته بسازیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14020131292452

برچسب‌ها