استقرار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر خنداب در حمام تاریخی مصطفوی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: موزه مردم‌شناسی و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خنداب در حمام تاریخی مصطفوی راه‌اندازی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان مدیرکل در بازدید روز گذشته 30 فروردین ماه 1402 از روند مرمت حمام تاریخی مصطفوی در شهرستان گفت: حمام تاریخی مصطفوی از آثار تاریخی این شهرستان که مدت زمان زیادی است مرمت و آماده بهره‌برداری شده بود به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین موزه مردم‌شناسی تبدیل خواهد شد تا احیای این بنای تاریخی محقق شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: به زودی این حمام در کنار دفتر اداره میراث‌فرهنگی همچنین با کاربری موزه مردم‌شناسی تجهیز و آماده بازدید گردشگران خواهد شد.

او افزود: با هدف حفظ بنای تاریخی و کاربری مناسب فضا و با تلاش همکاران مجموعه به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری حمام تاریخی با کاربری موزه و اداره این شهرستان خواهیم بود.

مرزبان افزود: حمام مصطفوی با شماره ۲۵۰۲۸ در مورخه ۸۷/۱۲/۱۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در سال ۹۲ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال به طور کامل مرمت و بازسازی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402013172838

برچسب‌ها