جشنواره استانی تاک پلو در دیار تاکستان‌های سرسبز برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد از برگزاری جشنواره استانی دلمه و تاک پلو در این شهرستان به عنوان دیار تاکستان‌های سرسبز خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد نظام‌آبادی امروز پنج‌شنبه 31 فروردین ماه 1402 با بیان این‌که این شهرستان به عنوان دیار تاکستان‌های سرسبز مطرح است، افزود: خلیل‌آباد از پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری کشاورزی برخوردار است و گردشگری کشاورزی نقطه قوتی برای این شهرستان است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد ادامه داد: در راستای گردشگری کشاورزی از چند سال قبل جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره تاک پلو، جشنواره انگور و دلمه را در شهرستان خلیل‌آباد برگزار می‌کنیم.

او در همین خصوص از برگزاری جشنواره دلمه و تاک پلو در ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و گفت: این جشنواره امسال به صورت استانی برگزار می‌شود.

او با اعلام اینکه تاکنون چندین جلسه برای این جشنواره برگزار شده است، گفت: پرونده این جشنواره را آماده نموده‌ایم تا به عنوان یک رویداد گردشگری کشاورزی در سطح کشور به ثبت برسد.

نظام‌آبادی افزود: سال گذشته که این جشنواره را برگزار کردیم ۵۰ نفر از بهترین مدیران دفاتر گردشگری و تورلیدرها را به شهرستان خلیل‌آباد دعوت نمودیم که تلاش می‌شود امسال هم این اتفاق بیفتد.

او اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان خلیل‌آباد را به دفاتر گردشگری معرفی کنیم تا با حضور بیشتر گردشگران بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری رغبت بیشتری داشته باشد و برای ایجاد زیرساخت‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402013177057

برچسب‌ها