آرامگاه سعدی میزبان اهالی فرهنگ و ادب می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از برگزاری مراسم ویژه یاد روز سعدی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب، مسئولان و مقامات کشوری و استانی روز جمعه ۸ اردیبهشت سال‌جاری در مجموعه تاریخی‌فرهنگی آرامگاه سعدی خبر داد.

 به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن‌نژاد گفت: محیط آرامگاه برای اجرای مراسم آماد‌ه‌سازی شده است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس همچنین از برگزاری ارکستر سمفونیک در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت سال‌جاری در آرامگاه سعدی توسط کمیته اجرایی هفته بزرگداشت سعدی خبر داد و افزود: سلسله برنامه‌های فرهنگی به‌منظور بزرگداشت یاد روز سعدی به مدت یک هفته در شیراز و با محوریت آرامگاه سعدی در حال برگزاری است.

او تصریح کرد: به‌منظور بزرگداشت زادروز شیخ اجل سعدی شیرازی برنامه‌های فرهنگی با رویکرد مردم محور و آشناسازی بیش‌تر عموم با آثار سعدی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، مرکز سعدی شناسی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حال برگزاری است.

محسن‌نژاد گفت: گل‌باران آرامگاه سعدی با حضور مردم، اهالی فرهنگ، ادب و مسئولان فرهنگی، اجرای برنامه نقالی‌خوانی اشعار سعدی در آرامگاه و اجرای موسیقی سنتی و سلسله نشست‌های ادبی از برنامه‌هایی است که اجرا شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020206143799

برچسب‌ها