افتتاح نمایشگاه آثار هنری بوستان نقش در موزه بزرگ خراسان

سرپرست موزه بزرگ خراسان گفت: نمایشگاه آثار هنری بوستان نقش در موزه بزرگ خراسان با موضوع نمایشگاه و کارگاه هنرهای نگارگری (تذهیب،گل و مرغ و مینیاتور) و مثنی‌سازی افتتاح شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی علی صفرنژاد با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه با همکاری کانون نگارگران زرافشان خراسان شامل ۵۲ اثر هنری از ۲۸  استاد است.

سرپرست موزه بزرگ خراسان ادامه داد: موضوع و محتوای بیشتر آثار عرضه شده مفاهیم دینی و قرآنی هم‌چون شب قدر، شهادت مولای متقیان(ع)، دعای افتتاح، مقام مادر و هم‌چنین تزیینات قرآنی تذهیب،تشعیر، جلد قرآن و...است.

صفرنژاد اظهار کرد: هم‌زمان با برپایی نمایشگاه و در هر روز سه کارگاه عملی (ورکشاپ) نیز توسط سه نفر از اساتید هنر در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

سرپرست موزه بزرگ خراسان تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه جاری همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه بزرگ خراسان پذیرای بازدیدکنندگان است.

موزه بزرگ خراسان به‌عنوان نخستین موزه استاندارد ایران دربعد از انقلاب اسلامی، در بوستان کوهسنگی جنب پارکینگ شماره ۳ قرار دارد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020206770556

برچسب‌ها