استقرار بیش از ۹۰ راهنمای گردشگری یزدی در نوروز 1402

بیش از ۹۰ نفر راهنمای گردشگری در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری شهر یزد در ایام نوروز ۱۴۰۲ با حمایت و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و برنامه‌ریزی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان یزد استقرار یافتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: در نوروز امسال اماکن مهم تاریخی و گردشگری از جمله بافت تاریخی، مسجد جامع، باغ دولت آباد، مجموعه امیرچخماق، بقعه‌ دوازده امام، مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)، خانه لاری‌ها، دخمه و آتشکده زرتشتیان زیر پوشش این طرح قرار گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تصریح کرد: هدف از استقرار راهنمایان گردشگری، استفاده از ظرفیت سفیران فرهنگی در راستای آشنایی هر چه بیشتر مسافران با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم مردم شهر میراث جهانی، رونق صنعت گردشگری و همچنین ارائه خدمات بهتر و تکریم مهمانان نوروزی است.

او در ادامه با بیان اینکه اعضای انجمن راهنمایان گردشگری در سال‌جاری به صورت متحدالشکل از ۲۶ اسفند تا 11 فروردین‌ماه 1402در دو نوبت کاری به راهنمایی گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی استان پرداختند، افزود: در سطح شهرستان‌های استان نیز با محوریت ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تابعه نسبت به استقرار راهنمای گردشگری یا بلدمحلی با استفاده از ظرفیت منابع انسانی حوزه شهرستان به تعداد جمعا 80 نفر اقدام کردیم.

هر ساله راهنمایان گردشگری، با استقرار در بناهای شاخص، در معرفی شهر میراث جهانی یزد و رونق صنعت گردشگری نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020207104739

برچسب‌ها