خوزستان می‌تواند ویترین صنایع‌دستی کشور باشد

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به خوزستان در دور دوم سفرهای استانی، معاون صنایع‌‌دستی و هنرهای سنتی کشور به‌عنوان نماینده تا‌م‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وارد استان شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مریم جلالی چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 وارد خوزستان شد و صبح روز پنجشنبه 7 اردیبهشت وارد شهرستان ایذه شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در بدو ورود به شهرستان ایذه گفت: خوزستان با توجه به پایگاه‌های راهیان نور و فضاهایی که دارد می‌تواند برای صنایع‌دستی کشور ویترین باشد.

او خاطرنشان کرد: استان خوزستان به دلیل مجاورت با کشورهای همسایه و مرزی بودن آن، ظرفیت‌های بالقوه زیادی در زمینه صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی دارد و می‌تواند آن‌ها را بالفعل تبدیل کند. همچنین صنایع‌دستی آن مشتریان خاص خود را دارد و حضور در بازارچه‌های مرزی می‌تواند به رونق این هنر‌صنعت کمک کند.

جلالی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان خوزستان گفت: براساس تقسیم کاری که انجام شده قرار است از حوزه شرق استان خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک و... بازدید کنیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کپوبافی دزفول در فهرست ثبت شهر ‌جهانی صنایع‌دستی قرار گرفته از این شهر هم دیدن خواهیم کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور به شهر شادگان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتبارات ویژه‌ای که برای شادگان در نظر گرفته شده است، امیدواریم قابلیت‌های این شهر در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی بالفعل شود.

او افزود: قرار است همه طرح‌های بزرگی که در حوزه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی وجود دارد منجر به هم‌افزایی صنایع‌دستی و هنرمندان صنایع‌دستی در تمام کشور شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020207478704

برچسب‌ها