رباط تاریخی سیدآباد چناران خراسان رضوی با مشارکت شهرداری مرمت و بهسازی می‌شود

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از توافق با شهرداری و شورای اسلامی شهر سیدآباد برای مرمت و بهسازی رباط تاریخی این شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی با اعلام این خبر گفت: رباط تاریخی سیدآباد یکی از عناصر هویتی این شهر است که با توجه به قرارگیری این شهر در کنار جاده اصلی شهرهای شمالی به مشهد ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم شهرداری و شورای اسلامی شهر سیدآباد هر چه سریعتر طرح مرمت و احیای این مجموعه را ارائه تا برابر توافق انجام شده اقدامات لازم برای اجرایی شدن توافق و آغاز عملیات مرمت و احیا انجام شود.

زهرهوندی همچنین به بازدید از تپه باستانی چناران اشاره کرد و گفت: به همراه حمزه نظافت عضور شورای شهر چناران از تپه باستانی چناران بازدید و مقرر شد برای سامان‌دهی تپه تاریخی چناران با مشارکت شهرداری چناران اقدامات اولیه در خصوص تهیه طرحِ ایجاد فضای سبز و سایت موزه انجام و برای تصویب به کمیته فنی میراث‌فرهنگی استان ارسال شود.

محمد طاهریان‌مقدم مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران در ادامه گفت: تملک ۷ هزار مترمربع زمین از رباط سید آباد تا مسیر جاده و اجرای طرح گردشگری برای استفاده مسافران و گردشگران باعث رونق و اشتغال بیش از ۲۰ نفر خواهد شد. همچنین نیز شهرداری سیدآباد در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح گردشگری اقدام کند.

 همچنین احسان ترمه شهردار سیدآباد گفت: شورای اسلامی شهر برای مشارکت در مرمت و بهسازی رباط تاریخی این شهر اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است بعد از مرمت و بهسازی رباط سیدآباد با مشارکت و نظارت میراث‌فرهنگی به یک مکان فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

روز گذشته احسان زهره‌وندی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، و جعفری‌زاده  مدیر گروه حفظ و احیای معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل و اعضای شورای اسلامی شهر چناران از  رباط تاریخی سیدآباد بازدید کردند.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020207770250

برچسب‌ها