صنایع‌دستی دزپارت خوزستان می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد/صنایع‌دستی حلقه اتصال بین میراث‌فرهنگی و گردشگری است

معاون صنایع‌‌دستی و هنرهای سنتی کشور در بازدید از قابلیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دزپارت گفت: آنچه در دزپارت (دهدز) دیدم قصه‌های صنایع‌دستی بود. توجه به قصه‌ها، کاربردها و روایت‌های مختلف از این محصولات، می‌تواند در جذب هرچه بیشتر گردشگر به این منطقه مؤثر باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مریم جلالی شامگاه پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه 1402 همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به خوزستان در بازدید از قابلیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دزپارت که به همراه محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، شکرالله قاسمی معاون صنایع‌دستی استان و محمدصالح شیخعلی‌پور سرپرست اداره میراث‌فرهنگی دزپارت و همچنین فرماندار، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر دزپارت انجام شد، اظهار کرد: دزپارت (دهدز) به‌عنوان یک محوطه گردشگری و با‌ توجه به داشته‌های عظیم حوزه طبیعی، مراتع، جنگل‌ها، رودخانه، سواحل و ... دارای قابلیت‌های بالقوه‌ای است که نیازمند معرفی و بازتعریف بیشتر و درخور توجهی است.

معاون صنایع‌‌دستی و هنرهای سنتی کشور در حاشیه بازدید از کاروانسرای دهدز و دیدار با برخی از هنرمندان و صنعتگران این شهر، افزود: آنچه در دهدز دیدم قصه‌های صنایع‌دستی بود. توجه به قصه‌ها، کاربردها و روایت‌های مختلف از این محصولات، می‌تواند در جذب هرچه بیشتر گردشگران به این منطقه کمک کند. گردشگری که برای دیدن طبیعت به شمال خوزستان سفر می‌کند، با این قصه‌ها و زیبایی‌های پنهان و گویای صنایع‌دستی دهدز آشنا می‌شود و همین آشنایی زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر گردشگری شهرستان دزپارت را درپی داشته باشد.  

او بیان کرد: انسجام بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، باعث ایجاد و شکل‌گیری بازارهای جدیدی در کنار موضوع مهمی مانند حفظ و نگهداری می‌شود تا بتوانیم با استفاده صحیح از این داشته‌های فرهنگی، این میراث گران‌بها که بخش بزرگی از  قصه‌های قدیمی و کهن ما را در خود جای داده است حفظ و مراقبت کنیم.  

جلالی در پایان گفت: در واقع باید گفت که صنایع‌دستی، حلقه اتصال بین میراث‌فرهنگی و گردشگری است و اینگونه باید بگوییم که صنایع‌دستی باتوجه به ریشه‌های میراث‌فرهنگی ما باید بتواند نظر، میل و نیاز گردشگر را تأمین و با نگاهی به گذشته، توجه و رویکرد مخاطب‌محوری به میل و نیاز مخاطب امروزی و آیندگان داشته باشد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020208478115

برچسب‌ها