عملکرد بانک‌های کردستان در اعطای تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی ستودنی است

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: عملکرد بانک‌های عامل استان در اعطای تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی ستودنی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان بانک‌‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته حرکت خوبی در زمینه ارائه انواع تسهیلات برای توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد به‌طوری‌ که توانستیم در سطح کشور رتبه خوبی را در جذب اعتبارات کسب کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه این موفقیت مرهون تعامل و همکاری استانداری کردستان، دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه بانک‌های عامل با این مجموعه است، افزود: ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان محسوب می‌شود.

او در ادامه خواستار اولویت‌بندی طرح‌ها به‌لحاظ اثرگذار بودن در تولید و اشتغال شد و عنوان کرد: براساس مصوبات انجام شده ٦ درصد سهم تسهیلات اختصاص یافته به استان از محل اعتبارات تبصره ١٦ مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

وطن‌دوست یادآور شد: امید است با تعامل، هم‌گرایی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرای به‌ویژه بانک‌های عامل بتوانیم بیش‌از‌پیش در راستای توسعه گردشگری و ارتقای زیرساخت‌های این بخش گام‌های مهمی برداریم.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان بانک‌های عامل در حمایت از طرح‌های حوزه صنایع‌دستی استان گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از توانایی هنرمندان برای رونق صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی در این حوزه حمایت کنیم.

فرهاد حامدی یادآور شد: پرداخت به‌موقع تسهیلات توسط بانک‌ها می‌تواند در توانمندسازی جوامع محلی روستایی و شهری از طریق توسعه صنایع‌دستی، حمایت از واحدهای تولیدی انفرادی و مستقل، توانمندسازی و جذب هنرآموزان صنایع‌دستی در بازار کار و … موثر باشد.

در ادامه این جلسه نمایندگان بانک‌های عامل بر تعامل و همکاری بیش‌از‌پیش برای توسعه اقتصادی استان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020209348600

برچسب‌ها