طرح توسعه باغ موزه هرندی کرمان با حمایت استانداری اجرا می‌شود

استاندار و معاون عمرانی و اقتصادی استانداری کرمان، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر مدیران این استان از باغ موزه هرندی شهر کرمان بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی روز شنبه 9 اردیبهشت ماه 1402 در ابتدای این بازدید گفت: باغ موزه هرندی به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب میراث‌فرهنگی و گردشگری این استان شمرده می‌شود و باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: بیش از ۱۰هزار قلم کشفیات محوطه‌های مختلف باستانی این استان در باغ موزه هرندی کرمان نگهداری می‌شود که در بخش‌های مختلفی از جمله باستان‌شناسی و موزه ساز به نمایش در آمده است.

او اظهار کرد: بخش‌های مختلف باغ موزه هرندی کرمان به عنوان یک ظرفیت شاخص در کشور قابل نمایش است و برخی از آثار آن می‌تواند در بهترین موزه‌های دنیا به نمایش درآید و بزرگی این موزه را به تصویر بکشد.

فعالی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ساماندهی باغ موزه هرندی بود و باغ شاهزاده ماهان به همت استانداری کرمان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ساماندهی شد و اکنون در پروژه ورودی بیاض کار می‌کنیم و در بخش‌های مختلف میراث‌فرهنگی این استان کار انجام می‌گیرد.

او با اشاره به هزینه کردن چهار تا پنج میلیارد تومان در باغ موزه هرندی کرمان افزود: سیاست ما این است با وارد کردن بخش خصوصی بتوانیم رونق بیشتری به این بنا بدهیم و در این خصوص کافی‌ شاپ، رستوران و واحد اقامتی و پذیرایی در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: بازارچه و خانه خلاق صنایع‌دستی و گالری‌های هنری در طرح توسعه باغ موزه هرندی قرار دارد و همچنین ایجاد گنجینه امن تاسیس می‌شود.

استانداری از طرح توسعه باغ موزه هرندی کرمان حمایت می‌کند

استاندار کرمان گفت: مشکل باغ موزه هرندی کرمان در فضای کم آن است پس باید کمک کنیم که این مجموعه توسعه یابد. فضاهای نگهداری اشیای تاریخی باید در این موزه توسعه یابد تا ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری استان ایجاد کنیم.

محمدمهدی فداکار افزود: باغ موزه هرندی کرمان در حوزه ساز و باستان‌شناسی، یافته‌های منحصر به فردی در سطح کشور و حتی دنیا دارد که برخی از آنان در حوزه هنری و فرهنگی بی نظیر است اما این موزه به شکل گسترده‌تری معرفی شود.

او اظهار کرد: مردم باید بدانند چنین مجموعه‌ای در استان کرمان وجود دارد تا ظرفیت خوب این موزه شکوفا شود.

فداکار با تاکید بر ضرورت گسترش باغ موزه هرندی کرمان گفت: مقرر شد ساختمانی به کنار این باغ موزه اضافه شود و بخش خصوصی برای انجام بخشی از آن باید وارد عمل شود، آمد و رفت این مجموعه اصلاح و ساخت سازه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020209459375

برچسب‌ها