به گزارش میراث آریا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه 9 اردیبهشتماه 1402 در این نشست با گرامیداشت روز ملی خلیجفارس گفت: اعتقاد کامل به ظرفیت و توان شما برای به ثمر رساندن آغازی نو اما کاری بزرگ در حوزه تمدنی استان، ایران، اسلام و جهان را دارم.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان افزود: این نشست در راستای برند سازی شخصیتها و چهرههای ماندگار در هزاره اخیر که نقشآفرین بودند برای تثبیت و بلند کردن پرچم بزرگ خلیجفارس و این پهنه اثرگذار در تاریخ تمدن بشر دارند، برگزارشده است.
او ادامه داد: وقتی در حوزهها و عرصههای مختلف کارکردی جهان خاصه تجارت، بررسی میکنیم میبینیم که تجارت بازخوردش بهصرف تبادل کالا و خدمات نیست.
محسنی ادامه داد: تجارت بخشی از کارکرد و رفتارش موضوعات تاریخی و تمدنی و فرهنگی است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان اظهار داشت: جایگاه خلیجفارس جایگاهی است که قطع یقین افکار کوچک و ناچیز بشر قادر نخواهد بود این جایگاه خطه مهم و استراتژیک جهان را کند.
او ضمن تشکر از حضور مدیران و صاحبنظران حوزههای علمی، فرهنگی، تاریخی گفت: ما یک نسل مهمی برای انتقال فرهنگ و تمدن هستیم و میتوانیم با خوب عمل کردن داشتههای تمدنی را درست منتقل کنیم.
محسنی افزود: افرادی که برای معرفی و برندسازی در نظر گرفتهشدهاند، در حوزههای علمی، دریانوردی، تاریخنگاری و حکمرانی مطلوب دریایی، شخصیتهای بیبدیل و بینظیری هستند که برای عدم معرفی این شخصیتها کوتاهیهای بوده است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان بابیان اینکه باید پاس بداریم و قدرشناس زحمات و تلاشهای بزرگان و چهره های ماندگار هزاره اخیر باشیم، اظهار داشت: به لطف درایت، دانش و بینش شما عزیزان بزرگوار فرصتی برای برند سازی این چهار شخصیت خواهد بود.
او تأکید کرد: انشاءالله در هفته میراثفرهنگی بهصورت دقیق به برند سازی این چهار شخصیت پرداخته خواهد شد و مقدمهای خواهد بود برای ثبت این شخصیتها که کارکردهای جهانی دارند.
در ادامه این نشست پژوهشگران و اندیشمندان با پرسشهای مدعوین در قالب پنل های مرتبط پیرامون شخصیتهای «سدید السلطنه»، «خواجه عطا»، «شمسالدین محمد کیشی» و «ابن ماجد» به بحث و گفتوگو پرداختند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/