آشنایی دانش‌آموزان اهوازی با ظرفیت‌های تاریخی در یک گشت ویژه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز از اجرای گشت اهوازگردی و بازدید از مواریث فرهنگی برای دانش‌آموزان این شهرستان با هدف ارتقای شاخص‌های حفاظت از آثار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، تبار قریب در تشریح این خبر گفت: با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم شهر اهواز با بناهای تاریخی این شهر، گشت یک روزه‌ای برگزار شد و بخشی از میراث‌فرهنگی استان خوزستان طی این رویداد فرهنگی مورد بازدید و گفتگو قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز با اشاره به این موضوع که این گشت با مشارکت شرکت اتوبوسرانی شهرداری اهواز برگزار شد، افزود: در این گشت، دانش‌آموزان با مفاهیمی مانند بافت تاریخی، ارزش  بناهای تاریخی و ثبت‌ملی، جایگاه و ظرفیت‌های این‌گونه ابنیه و وظیفه عمومی حفاظت از یک اثر ماندگار آشنا شدند.

او ادامه داد: باتوجه به تأثیرات انکارناپذیر معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری به شهروندان، و به‌ویژه دانش‌آموزان علاقه‌مند، در ارتقای شاخص‌های حفاظت از آثار یادشده، با هدف احیا و پویایی بناها و بافت‌های تاریخی، براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، تلاش می‌شود که این‌گونه برنامه‌ها با مشارکت گروه‌های هدف در سنین و دوره‌های مختلف توسعه یابد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020212478246

برچسب‌ها