کشف کارگاه صنعتی دوره تیموریان در کاوش شهر تاریخی استرآباد (گرگان)

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از کشف کارگاه صنعتی کوره و عناصر مرتبط با آن مربوط به دوره تیموریان در فصل دوم باستان‌شناسی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده با اعلام این خبر گفت: در این کاوش که در زمین شخصی یکی از شهروندان متقاضی دریافت پروانه برای ساخت آپارتمان انجام شد، فضای کارگاه صنعتی کوره و عناصر مرتبط با آن‌که نشان‌دهنده وجود کارگاه‌های مختلف صنعتی در حاشیه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بوده، به دست آمد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: در این کاوش آثار متعددی از دوره‌های گوناگون تاریخی ازجمله قاجاریه، صفویه و تیموریان به دست آمد.

او بیان کرد: اشیای تاریخی کشف‌شده در این زمین شامل سفالینه‌ها، قطعات فلزی، شیشه، دو عدد سکه مسی، پی‌سوز سفالی، زیورآلات فلزی و بقایای جانوری بود.

حسینقلی‌زاده تأکید کرد: با توجه به وسعت بیش از ۱۶۰ هکتاری شهر تاریخی استرآباد و برای تکمیل مطالعات باستان‌شناسی و تاریخی آن، این کاوش‌ها تداوم خواهد داشت تا از این طریق ضمن تکمیل مطالعات باستان‌شناسی و تاریخی بتوانیم این محدوده باارزش تاریخی را به جوامع علمی معرفی کنیم.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020213118838

برچسب‌ها