فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی در مجموعه تاریخی بقعه شیخ حیدر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با اقدامات انجام شده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی کارگاه صنایع‌دستی در مجموعه تاریخی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر فعال شده است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در بازدید از مجموعه تاریخی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر گفت: با اقدامات انجام گرفته توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی، کارگاه صنایع‌دستی در مجموعه تاریخی بقعه شیخ حیدر فعال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با فعال شدن این کارگاه تعداد زیادی از هنرمندان صنایع‌دستی در این مجموعه تاریخی مشغول فعالیت هستند و زمینه اشتغال آنها فراهم شده است.

او تاکید کرد: رواق‌های مجموعه بقعه شیخ حیدر نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سامان‌دهی شده‌اند و به منظور میزبانی فعالیت‌های فرهنگی و کارگاه‌های صنایع‌دستی آماده هستند که این رواق‌ها در هفته میراث‌فرهنگی به بهره‌برداری می‌رسند.

محمدی ادیب ادامه داد: حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی در سرتاسر استان در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی قرار دارد و در همین راستا فضای موجود در بقعه شیخ حیدر نیز در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020214292816

برچسب‌ها